Frakt & Leverans
För närvarande är det endast möjligt att beställa inom Sverige men vi kommer inom kort erbjuda möjligheten att leverera World Wide.
Innan köp kan genomföras hos Favoritgarner måste de allmänna villkoren godkännas. I och med att köp genomförs, godkänns de allmänna villkoren i sin helhet. Avtal om köp ingås i samband med att Favoritgarner bekräftar beställningen genom en orderbekräftelse via e-post. Beställning är endast möjlig via webshopen. Alla priser på hemsidan är angivna inklusive moms och i svenska kronor. Eventuella betalnings- och fraktavgifter anges separat för de fall de förekommer. Favoritgarner reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning, tekniska fel (rabattsystem m.m.) eventuella tryck- eller faktafel som kan finnas i vår webshop eller annonser. Vissa produktbilder i vår webshop skall ses som illustrationer, vilket innebär att produktens verkliga utseende eller färg kan skilja sig mot det illustrerade. Är du osäker på något innan beställning, hör gärna av dig till oss.
Vi erbjuder enhetsfrakt för 49 kr och fri frakt när ordervärdet överstiger 599 kr. Vi skickar normalt via “Mypack Collect” men pga Covid-19 så kommer vi att skicka de paket som är möjligt (beror på storlek och vikt) som “Varubrev” istället. Dessa skall i största möjliga mån levereras till din brevlåda (enligt PostNord) för att undvika ett besök till postombud. Får paketet inte plats i brevlådan kommer det dock att gå till postombud. Mypack Collect går alltid till postombud.
Vill du skicka till ett annat utlämningsställe än ditt vanliga? Ange namn och postnummer till det utlämningsställe ni önskar skicka till (obs endast PostNord ombud) i noteringsfältet vid utcheckningen. Tjänsten är kostnadsfri.
Vi har supersnabba leveranser men reserverar oss för försenad leveranstid efter det att vi har lämnat över försändelsen till fraktbolag. Varor beställda före kl 14, skickas i regel samma dag. Ej uthämtade varor återsändes till Favoritgarner och beställaren debiteras 150 kronor om det skall skickas ut igen.
Önskar du hämta din beställning vid vårt lager i Kungsängen (Västra Rydsvägen 130) så kan du välja detta som fraktalternativ i kassan vid utcheckningen. Vi har inga öppettider utan hämtning sker enligt överenskommelse (endast vardagar kl 9-15). Vid frågor kontakta vår kundtjänst på 0733-14 38 02.
Önskar du hämta din beställning vid vår butik i Västerås, så kan du välja detta som fraktalternativ i kassan vid utcheckningen. Leveranstiden för detta alternativ är 2-7 dagar. Öppettider är Tis 12-21, Ons-Fre 10-19, Lör 10-14, Sön-Mån STÄNGT. Vid frågor kontakta vår kundtjänst på 0733-14 38 02 eller butiken på 0733-75 95 00.
Om ni skulle få ett transportskadat paket så ska ni i första hand anmäla detta till det företag som levererat (Postnord eller DHL) med en kännedomskopia till info@favoritgarner.se. Om transporten gått bra men det visar sig vara något fel på produkten, läs under fliken “reklamationer”.
Vid köp av produkter i Favoritgarners webshop gäller alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. En förutsättning är dock att varan returneras hel och oanvänd i sin originalförpackning. Vi har inga fria returer, utan kunden bekostar själv returportot och står även för transportrisken. När vi fått tillbaka varan görs en återbetalning. För att vi ska kunna hantera din retur på bästa sätt, meddela Favoritgarner via e-post att ni kommer att returnera en vara samt vilket ordernummer returen gäller. Ångerrätten gäller ej specialbeställda varor.
Favoritgarner vill ha nöjda kunder och tillämpar reklamationsrätt enligt gällande konsumentlagstiftning. Om varan har något fel gör du en reklamation så snart som möjligt, dock senast inom 2 månader efter att felet upptäckts. Kontakta oss via e-post, beskriv felet eller skadan så utförligt som möjligt och bifoga bilder tillsammans med ordernummer. Utan bilder eller insänd produkt kan vi ej acceptera reklamation, då vi inte har underlag för att reklamera till tillverkaren. Favoritgarner förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande konsumentlagstiftning. Om en försändelse aldrig kommer fram till leveransadressen skall detta reklameras till Favoritgarner snarast möjligast. Vi reklamerar då omgående till fraktbolag men inga övriga åtgärder görs förrän minst 14 dagar passerat från förväntat leveransdatum, orsaken är att leveranser ibland blir fördröjda hos fraktbolagen men blir senare levererade. I övrigt gäller enligt lag 24 månaders reklamationsrätt för fysiska produkter köpta på Favoritgarner.se.